Savireklama

Kelionė į Maironio gimtinę

• %PM, %04 %685 %2018 %15:%Lie

Kretingos neįgaliųjų draugijos nariai, lydimi pirmininko Antano Juškėno, važiavo į ekskursiją į Raseinius. Mus pasitikusi gidė Gražina Pečkaitienė pirmiausia papasakojo apie Raseinius, miesto praeitį, aprodė, kaip vėl atgyja jų miestas, kaip tvarkomi parkai, skverai.
Viename iš jų stovi paminklas, skirtas nepriklausomos Lietuvos garbei. Yra ir 1933 m. skulptoriaus Vinco Grybo sukurtas ant pjedestalo stovintis Lietuvos žemaitis, kuris ranka prispaudęs laiko mešką. Kitas parkas pavadintas Maironio vardu, jame 1912 m. pastatytas paminklas poeto 150-osioms gimimo metinėms atminti. Prie paminklo dainavome poeto eiles, virtusias dainomis.
Aplankėme Magdės šulinį. Gidė papasakojo legendą apie jo atsiradimą.
Toliau kelias veda į Maironio tėviškę. Senoje trobelėje įrengtas nedidelis, bet jaukus muziejus. Siauru keliuku, apsodintu ąžuolais, kuriuos sodina ir prižiūri mokiniai, palengva ėjome į poeto gimtinę. Pakelę puošė tautodailininkų sukurti koplytstulpiai. Ėjome Maironio apdainuotais takais, pro tyliai čiurlenančius mažus upelius, pro vietą, kur jis sėdėdamas mąstydavo, klausydavosi paukštelių čiulbesio ir kurdavo eiles. Kai atėjome į gimtinę, vėl dainavome pagal poeto žodžius sukurtas dainas, draugijos narės Juzefa Jucienė ir Laimutė Kasparavičienė skaitė savo kūrybos eiles.
Pasveikinę du Petrus ir Petronėlę su vardadieniu išvažiavome į Šiluvą. Aplankėme šventas vietas. Palytėjome Šventos Marijos akmenį. Keliavome prie aukščiausio ir ilgiausio geležinkelio tilto.
Atėjus pietų metui, nuvykome į Viduklę pas garsiąją Magdę paragauti įžymiųjų koldūnų. Pavalgę, atsigėrę šaltos giros, atsigaivinę, nuvažiavome į Nemakščius pas Leoną Tamulevičių, kuris savo sodyboje yra įkūręs aštuonračio muziejų. Jis noriai papasakojo apie surinktus eksponatus, kurie kiekvienas turi savo istoriją. Senovinis aštuonratis atnaujintas ir dažnai vežioja atvykusius turistus Nemakščių gatvelėmis. Atsisveikinome su sodybos šeimininku, palinkėjome geros kloties.
Namo keliavome pavargę, bet laimingi. Pro šalį skriejo Lietuvos laukai, miškai ir skambėjo Maironio eilės.

Laimutė KASPARAVIČIENĖ

Skaityti 56 kartai

Palikite komentarą

Įsitikinkite, kad įvedėte reikalingą informaciją, kur nurodyta (*). HTML kodas nėra leidžiamas.